Na začátku každé spolupráce posílám svým klientům dotazník,
který kromě jiného obsahuje i seznam témat, která se v našich společných setkáních
můžou objevit. Našli byste tam samozřejmě
běžná témata jako "Food & drinks", "Travel & holidays" nebo "Films &
music", ale taky témata méně tradiční, jako "Career
growth & goals", "Well-being & work-life balance" nebo "Learning to say
NO & setting boundaries". Klienti mají možnost zakliknout ta témata, která
je zajímají a která by do našich hodin chtěli zakomponovat. Protože u témat,
která je baví a zajímají mají jaksi
větší chuť sdílet své názory a formulovat je do smysluplných vět a kolikrát si
takové téma s chutí přeneseme i do další hodiny.
Někdy klienti navrhnou i témata, která na
seznamu nejsou, ale pro ně osobně jsou z určitého důvodu důležitá. Nedávno
jsme tak s klientkami mluvily třeba o právě už zmíněném tanci, józe nebo
alternativní medicíně. A já bych jim mohla samozřejmě celé téma zpracovat, prolézt
internet a najít zajímavý článek nebo prima video, ale... Mnohem víc funguje v takovou
chvíli naše role otočit - jsou to klienti sami, kdo vhodné zdroje hledají a do
hodiny přinesou.
Důležité totiž není jen podtrhat si nová
slovíčka v článku, který si spolu přečteme; mnohem smysluplnější je naučit
klienty kde a jak takový článek (a nebo jiné vhodné zdroje) hledat a jak s nimi
pracovat, aby mohli svoji angličtinu zlepšovat nezávisle na lektorovi.
Protože mým cílem není natlačit do
klientů 6 sloupečků slovíček a 4 stránky gramatiky. Mým cílem je ukázat jim,
jak je angličtina krásná, jednoduchá a hlavně dosažitelná. Chci, aby byli
kdykoliv schopní sednout k počítači nebo chytrému telefonu a najít si
článek, video, podcast, hru, doplňovačku, kvíz, cokoliv co je baví, a
nepotřebovali nikoho, kdo by jim to naservíroval.