Ve chvíli, kdy máte s výukou takhle mizerné zkušenosti,
vypadá individuální výuka jako světlo na konci tunelu. Nemusíte se stydět před
ostatními a bát se svých chyb. Když v některé látce klopýtáte, můžete ji procvičovat
tak dlouho, dokud si nebudete jejím správným používáním jistí. A když potřebujete víc času na zformování svých
myšlenek, nikdo na vás nespěchá. A skupinová výuka z toho vychází jako
cosi odpudivého a zavrženíhodného, čemu je potřeba se obloukem vyhnout. Jenže
takhle černobílé to ve skutečnosti není. I výuka ve skupinách může být
podnětná, hravá, zábavná a zároveň efektivní. Ten zásadní rozdíl není v počtu lidí, ale
v přístupu.
Individuální, nebo personalizovaná?
Individuální výuka, kde se potkává jediný student se svým
lektorem, má spoustu pozitiv. Obzvlášť introverti nebo vysoce citliví lidé
oceňují bezpečné prostředí, kde můžou na své angličtině pracovat bez obav
z chyb a bez nátlaku, který na ně vytváří ostatní studenti ve skupině.
Mají prostor klást otázky, hloubat nad věcmi, kterým nerozumí a tempo výuky se
přizpůsobuje pouze jejich schopnostem a možnostem, nikoliv skupině. Ani to ale
neznamená, že je bude angličtina v tomto podání automaticky bavit nebo jim
"poleze do hlavy" líp.
To, co odlišuje vám nevyhovující styl
výuky od toho, který vás bude bavit a někam vás posune, je samotné pojetí výuky.