No a tak co teda děláš, když nic z toho neděláš?
Samozřejmě učím 🙂 Ukazuju svým studentům
jak angličtina funguje, jak úžasně jednoduchá umí být a vysvětluju všechno,
čemu nerozumí. Moje lekce ale nejsou doučováním ve smyslu "tady si vysvětlíme
jak funguje přítomný čas prostý a tady si vyplníme pár cvičení". Je to komplexní
a plně personalizovaná služba,
kde s klienty řešíme nejen CO se potřebují naučit, ale taky PROČ a JAK.
S klienty mluvíme o jejich motivaci a cílech. Důvody,
proč se do angličtiny chtějí pustit jsou různé; někdo se potřebuje domluvit na
dovolené a někdo jiný potřebuje obstát mezi zahraničními kolegy. Podle toho pak
vytvářím učební plán, aby se cestovatelka netrápila obchodní angličtinou a
manažer neztrácel čas nad asijským street foodem.
Kromě výběru relevantních témat výuku uzpůsobuju i tomu,
jaký studijní typ daný klient je. O typologii studentů bych mohla mluvit
dlouho, ale když to shrnu, existují 3 základní typy:
- Vizuální - lidé, kteří potřebují věci vidět
- Auditivní - lidé, kteří potřebují věci slyšet
- Kinestetický - to jsou lidé, kteří se potřebuji
u učení hýbat a brát věci do ruky
Nikdo nepatří čistě do jedné z těchto kategorií, všichni
to máme v určitém poměru namíchané. Nicméně zjistit, jaký typ/kombinace
typů studenta daný klient je, považuju za velmi důležité, protože pak
neztrácíme čas používáním metod, které zrovna pro tohoto studenta nefungují.
Vedle samotného učení také s klienty přemýšlíme nad
jejich časovými možnostmi a hledáme způsoby, jak se můžou angličtinou obklopit i
mimo naše společné lekce a vtěsnat ji do svého nabitého programu. S tím souvisí
i autonomie studentů - jak moc samostatní během učení mimo naše
hodiny umí být. Těm, kterým to moc nejde,
nabízím pomocnou ruku, vedení a podporu.
Častou bolístkou, se kterou za mnou mí klienti přichází je "strach
mluvit". Mnoho z mých studentů si s sebou na první hodinu jako kouli
na noze přivleklo blok v hlavě a paralyzující strach otevřít pusu. Mým
úkolem je pak s klienty o jejich obavách mluvit, pomáhat jim tyto bloky a
strachy odbourat a získat potřebné jazykové sebevědomí.
Nejsem jenom lektorka. Ve svých hodinách jsem i průvodkyní, facilitátorkou, mentorkou,
koučkou a občas taky terapeutkou. Naslouchám, ptám se a pomáhám klientům najít
tu nejefektivnější cestu k dosažení jejich cílů.
Tak. Tohle má k elevator pitch hodně daleko. Ale snad vám to pomohlo udělat si představu o tom, jak moje hodiny probíhají a jestli jsem zrovna já pro vás ten správný lektor 😉.